Od početka petog ciklusa projekta “Zasadi drvo” završena je i šesta sadnja u Beogradu, pa je samo tokom ove sezone prestonica ozelenjena sa novih 6.700 sadnica!
Pokretači projekta “Zasadi drvo” – WMG i dm drogerie markt, sa volonterima ozelenjavali su Košutnjak, ali i lokacije širom Srbije. Vođeni stručnim uputstvima, volonteri su marljivo radili, pažljivo postavljajući sadnice. Među njima bilo je mnogo iskusnih koji već ozbiljan staž u sadnji imaju iza sebe, pa su sve sadnje tekle brzo i lako. Posadili smo 170.000 sadnica širom Srbije, ozelenili smo osam gradskih lokacija, od toga šestu Beogradu, sakupili smo 3,5 tona semena, organizovali smo forum pod nazivom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t“, koji, sada već tradicionalno, okuplja predstavnike relevantnih institucija i eminentne stručnjake kako bi diskutovali o ključnim temama iz oblasti savremenog šumarstva.
„Mi u dm-u izuzetno smo ponosni na svih pet sezona projekta “Zasadi drvo” – najveću inicijativu pošumljavanja i ozelenjavanja u Srbiji. Na ušću dve najveće reke u Srbiji, organizovali smo akciju ozelenjavanja glavnog grada Srbije – petu od početka ove sezone. Sadnja na Ušću predstavlja još jedan poklon prestonici i našoj zajednici, kao i doprinos dm-a ozelenjavanju lokacije koja je Beograđanima jedna od omiljenih. Baš na ovom mestu zasadili smo 100 sadnica, nastavljajući zajednički rad na ozelenjavanju kao i na postizanju vidljivih rezultata i promena u svom okruženju. Kao i uvek, posebnu zahvalnost dugujemo našim koleginicama i kolegama, koji su bili sa nama i koji se uvek rado odazivaju pozivu na akcije sadnje. Pozivam i sve sugrađane da nam se pridruže u ovom velikom ekološkom poduhvatu. Svi zainteresovani mogu da pronađu više informacija o budućim sadnjama na sajtu zasadidrvo.rs. Radujemo se svakoj novoj sadnji i nastavljamo s težnjom da inspirišemo sve ljude oko nas da zajedno učinimo našu planetu zelenijom i zdravijom"– izjavila je prilikom jedne od sadnji Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.
Od pre dva dana prestonica je bogatija za čak 1.500 sadnica, jer su pokretači projekta „Zasadi drvo“ - WMG i dm drogerie markt s volonterima ozelenjavali Košutnjak.
Kako bi se osiguralo dugoročno blagostanje gradova i unapređenje opšte dobrobiti zajednice, veoma je važno da se se stvaraju zelena ostrva u gradovima i to je i razlog zbog kog je projekat „Zasadi drvo“, koji je, kada je pokrenut 2019, inicijalno bio zasnovan na pošumljavanju (sadnja van gradskih lokacija), u svoje redovne aktivnosti brzo uvrstio i ozelenjavanje. Od tada do danas u okviru ovog projekta ozelenjeno je čak 20 urbanih sredina, a sadnja u Košutjaku bila je prva od pet, koliko je planirano tokom pete sezone „Zasadi drvo“.
Sadnice, uključujući hrast medunac, divlju trešnju, divlju krušku i hrast kitnjak, birane su pažljivo, uzimajući u obzir specifičnosti i potrebe ovog područja.
Divlje voćkarice veoma značajne
Boris Ivanović iz JP „Srbijašume“ kaže da „divlje voćkarice, kao što su divlje kruške i divlje trešnje, predstavljaju drvenaste vrste koje su izuzetno značajne kada je reč o očuvanju biodiverziteta naše zemlje“.
- Nije tako lako sakupiti, doraditi i pripremiti seme tih vrsta kako bi se dobio kvalitetan sadni materijal, ali imali smo sreće jer smo sarađivali sa Šumarskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, koji je to mogao da uradi na adekvatan način.
Sadnice divlje kruške i divlje trešnje biće vraćene na lokaciju s koje su došle. Divlje voćkarice su veoma značajne u šumskim kompleksima i kao hrana divljim životinjama, i njihova pozitivna funkcija je višestruka - najavio je Ivanović.
Pridružite se i vi!
Svesni značaja zelenih površina za kvalitet života građana, „Zasadi drvo“ je pokrenuo niz aktivnosti koje omogućavaju oplemenjivanje gradskih prostora i stvaranje prijatnijeg ambijenta za sve.
Pokretači projekta WMG i dm drogerie markt, kao i uvek, u prvim su redovima sadnje sa svojim zapolenima, ali i volonerima, kojih je u četvrtak na Košutnjaku bilo četrdsetak.
- Na Košutnjaku se odvija prva od pet sadnji ove sezone u Beogradu. Od početka projekta nam je ideja bila da pošumljavamo, ali kada smo uvideli koliki je značaj da se u urbanim sredinama sadi, uveli smo još jednu aktivnost - ozelenjavanje urbanih lokacija. Pratite nas na društvenim mrežama i na sajtu projekta, izaberite svoju lokaciju, pridružite se, volontirajte, budite korisni za svoju okolinu - rekla je Isidora Branković iz WMG, dok je Tanja Kostić iz kompanije dm podsetila da „Košutnjak nije samo omiljeno izletište Beograđana već su to ‘pluća Beograda’ koja treba brižljivo da čuvamo“.
- Vođeni idejom da svet možemo da učinimo boljim mestom za život svih nas, ovoj akciji, kao i mnogim prethodnim širom Srbije, odazvao se veliki broj naših koleginica i kolega. Pozivamo sve volontere dobre volje da se prijave na sajtu www.zasadidrvo.rs, pronađu odgovarajuću lokaciju i dođu s nama da uživaju u prirodi i sadnji. Sasvim je sigurno da je ovaj uspeh rezultat zajedničkih napora građana volontera, partnera koji su se pridružili projektu „Zasadi drvo“ i pokretačima. Nastavićemo i dalje da s predanošću i entuzijazmom gradimo zeleniju budućnost, čuvajući prirodne resurse i doprinoseći očuvanju planete za naredne generacije. Zato „Zasadi drvo“ nije samo projekat već pokazatelj zajedničkog truda i odgovornosti prema planeti koju delimo.
Zvanično obeležen početak pete sezone projekta „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i kompanija dm drogerie markt. U narednih sedam meseci planirana je sadnja novih 200.000 sadnica i ozelenjavanje osam lokacija širom Srbije, a zahvaljujući vanredno rodnoj godini, u predstojećem ciklusu fokus će biti na sakupljanju semena. Slogan pete sezone glasi PROMENI SVE(S)T i ilustruje primarni cilj projekta, a to je promena svesti i navika građana.